Google Mijn Bedrijf is belangrijk voor lokale zoekresultaten

Vanmorgen kreeg ik keurig van Google een mail met de resultaten van Google Mijn Bedrijf. Maar hoe werkt dat eigenlijk? Hoe stel je dat goed in en wanneer krijg je een rapport?
Hierbij een kort verhaal hoe je je bedrijf binnen Google onder de aandacht brengt.

Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf is de basis voor lokale vermeldingen in Google Search, Google Maps en Google Mobile. Bedrijven kunnen een vermelding maken met de adres en bedrijfsgegevens. Google gebruikt deze voor de weergave in de zoekresultaten maar ook voor de weergave op Google Maps en Mobile.

Het is belangrijk om Google Mijn Bedrijf goed in te stellen zodat je goed gevonden wordt door je klanten uit de buurt.

Google Mijn bedrijf werd tot medio 2014 Google places zakelijk genoemd. In Google Mijn bedrijf kunnen zowel kleine als grote bedrijven hun lokale Google vermelding beheren. Hier kunnen bijvoorbeeld de bedrijfsactiviteiten omschreven worden, de branche en het servicegebied. Daarnaast kun je foto’s toegevoegen die getoond worden bij lokale vermelding op Google Maps.

localsearch-Wittehond
Lokale zoekresultaten

Locale zoekresultaten zijn belangrijk voor Google. De waardering wordt hoger als Google de relatie legt tussen het zoekresultaat en bedrijven in de directe omgeving.
Door deze relatie kun je dus heel effectief klanten aantrekken in je regio.

Met het aanmaken van Google Mijn bedrijf wordt er direct een Google Plus pagina aangemaakt. Dat is de internet indentiteit waarmee Google de zogenaamde kennis-kaart vult. Deze kennis-kaart is de basis voor de vermelding in Google Search in de rechterkolom.

“Zoek naar een persoon, plaats of ding en
ontdek nieuwe informatie uit de Kenniskaart.”

Google Plus is een belangrijke netwerk dat nog relatief weinig enthousiastelingen kent. Toch is het een belangrijk basis voor Google Search. Het werkt als een soort universele laag die de verschillende Google onderdelen van Google samenvoegt. Het is dus ook belangrijk om hier aandacht aan te geven.

Google heeft dus drie pijlers die samen het geheel vormen voor locale zoekresultaten. Google maps, Google + lokaal en Google Mijn Bedrijf. De Google + pagina komt onze internet indentiteit. Als eerder gezegd, Bij iedere nieuwe Google Mijn Bedrijf vermelding wordt dus een nieuwe Google + pagina gemaakt.

Kortom het is belangrijk om je bedrijf aan te melden in Google Mijn bedrijf.